ANDA PENULIS SYOK!

Labels: ,


PTS ONE sedang mencari manuskrip-manuskrip bermutu untuk kategori SYOK

Apa itu SYOK?

SYOK adalah novel Tak Bisa Memilihmu (Ain Maisarah), Dunia Ini Sederhana Kecil (Bahruddin Bekri), IMPIANA (Ain Maisarah), Yong Tau Foo (Faizal Dzasrik) dan banyak lagi.

Apa itu SYOK?
SYOK! adalah chick-lit gaya PTS ONE. Kami sedang mencari seorang pencerita seperti Sophie Kinsella dan Meg Cabot.

Apa itu SYOK?
Dunia wanita bukan berkisar tentang cinta sahaja bukan? Bagaimana dengan cerita seorang wanita yang sedang belajar undang-undang? Bagaimana dengan cerita seorang perempuan yang obses membaca buku? Bagaimana dengan cerita seorang perempuan yang hidup di tengah Kuala Lumpur?

Apa itu SYOK?
Bagaimana pula dengan dunia lelaki? Sudah tentu kami mahukan cerita tentang lelaki yang bekerja di Cafe, atau mungkin ada ilham untuk cerita lelaki di Kolej? Bagaimana dengan cerita lelaki yang baru dapat kereta?

Kami mencari Sophie Kinsella versi Malaysia. Adakah anda berminat? Sila hubungi Cik Mazlia Murat di emel: mazlia (at) pts (dot) com (dot) my untuk maklumat lanjut.

 

73 komen:

Anonymous said...

kalau cerita fasal pelajar sekolah agama, macam mana ya? =)

Anonymous said...

kalau ada berkaitan dengan agama boleh tak??

Farhan Najwa said...

assalamualaikum team pts!!nak tanya nie..klu citer tue pasal muzik boleh ke?

Anonymous said...

kak ain !klau cerite pasal kawan??

Anonymous said...

ni sipnosisnyer:berkisah tentang dua orang remaja yg tinggal di tengah bandar yang pesat membangun.Seorang suka seorang lagi inginkan kedamaian di tengah desa.

nur sabrina
12 tahun

Nurin Dalila said...

hmmm......saya ada cerita tapi kalau nak tahu email saya yin__sweetie @hotmail .com

Anonymous said...

assalamualaikum team pts..ni sinOpsisnyer:berkisah seorang perempuan yang tinggal bersama sepupunya.Sepupunya tak suka dengannya kerana ibubapanya memberi perhatian yang lebih terhadap perempuan itu.Mereka belajar di sekolah yang sama dan menyukai orang lelaki yang sama..bOleh x??

N.I said...
This comment has been removed by the author.
syahira eddzam said...

saya da buat 15-20 m/s

sinopsisnya: sekumpulan kawan pergi bercuti. tetapi banyak perkara tak diingini berlaku. tetapi kpd budak prmpuan je... cuma budak lelaki yg boleh tlg mreka. klu mreka bjaya, bdk prmpuan akn trlepas dri pnderitaan. klu sbaliknya, bdk lelaki akn turut sma mnderita...

tlg bgi idea lg team pts...

saya syahira klu ade pape emel syahiraeddzam@yahoo.com
trima ksihteam pts...

12 thun...

eikien said...

http://ikin94.blogspot.com..
kak ain..sy da wt byk cerpen..dan trbaru sy sdg bikin satu lgy cerpen pnjg..hampir semua crita sy berkisar mngenai cinta..sy ltkkan citer2 tuh kt bl0g nih..[kt ats tuh]..bleh bg k0men cket..

Anonymous said...

Cerita saya berkenaan remaja . Remaja yg mula nya rakyat biasa akhir nya menjadi Puteri Raja.
Aquamiza@yahoo.com

Anonymous said...

saya ada cite gak cum ni sinopsis die:ada r budak pompuan die pinda skol pastu die dpt best friend kat sana badrul pada masa yang sama die ada boyfriend,b.f die ni meninggal pastu die suruh badrul couple ngan budak pompuan tu tapi budak pompuan tu tak nak and badrul pun tak so diorang try gak.. P/S:ni about komedi romantic...

Unknown said...

i've a story,

synopsis-

criter tentang 12 sahabat yang berbagai ragam.
Aryysha, berusaha mencari kebahagiaan di dalam keluarganya, dan tersepit di celah sahabat2 yg memeningkan.

Qina, tersepit antara cinta dan persahabatan. Menghargai setiap yang hadir dalam idupnya.

dan banyak lagi. kisah ny tentang remaja berusia 15 tahun yang terlalu sayangkan persahabatan yang terjalin,namun, kadangkala ego lebih menguasai.

Boleh tak camni?
I've done it about 60%. 9 bab.

Anonymous said...

sye pon ada story nak share cum ni sinopsis dye:ad 4 orang kawan,mikael,amin,eya.alish.diorang ni nak jadi pereka fesyen pastu satu ari tu orang ejek amin and mikael tu pondan pastu diorang wish diorang leh jd gurl pastu wish diorang tertunai muka diorangh sama cam muka eya n alish

Anonymous said...

ima_san' story:ada sorang budak ni name dye ammie die ni nakal@funky gler dah 6 skol dia pinda sbb die nakal pastu masa dye masuk skool ke 6 dye ske kt sorang budak ni name dye naqib,naqib ni sakit so ble abis pmr die ckp kt ammie die akn trima ammie sekiranya ammie dpt mrkh bagus dlm spm padahal die x akn smpt tgk mrkh ammie coz time tuh die da mati but dia ckp kt ammie 'love study before love somebody; pastu die mati from that da pelajaran ammie mkin bgs...

Anonymous said...

erm....kak ain wat la cite tentang bebudak yang berhempas pulas nak masuk skool muzik pastu dorang tubuhkan band dorang..tapi band dorang tak berkembang coz seme dengan ego masing-masing....till 1 day dorang gi camping kat sana dorang explore apen tu sahabat...ble dorang balik umah dorang publishkan lagu tentang sahabat pastu dorang jadi popular..hehe tu la yang saye tengah try nak nulis niey heheh.......[",] P/S:salam sayang wat kak ain

Anonymous said...

tajuk cite:SNOWY LIFE. -SYNOPSISnye-berkisahkan hidup seorang budak perempuan yang bernama Ariessa Iliyani Evants.

Anonymous said...

sambungan synopsis SNOWY LIFE:budak nie cantik,pandai,rajin dan anak orang kaya.die ade 2 abang.die anak bongsu dan satu-satunye anak perempuan.kalau nak baca cite nie sampai abis,hantarkan permintaan anda ke--ilifawawa@yahoo.com skarang!

Anonymous said...

nak cari sophie kinsella kan how about a story about seorang gadis yang ank yatim yang always nak tau@kenal ibunya yang kononnya da mati one day ad pertandingan reka baju dia ambil bahgian and then dye menang but at the same time dye jumpe sorang fashion designer yang popular dapat tau orangtu ialah ibu dye but suddently ibu dye mati and then dye meneruskan karier ibunye dan berhasrat meletakkan nama butik ibunya di persada dunia....

Sabrina Batrisyia said...

why n0t klu kite cite psl...???
Seorang banduan wanita..
Slps bbrapa bls ta0n,dia dbebaskan dpd penjara...Anaknya..(******)..
benci pde dia..terlalu benci..krna ibunya bersalah krana mengedar dadah..dlm mse yg sme,anak itu idup dlm ktakutan krna perangai ayahnya yg ske mmbawa perempuan asing ms0k ke rumah dan ayahnya kaki b0t0l;..si ibu buntu..
Slpas bla..bla..bla...,anakya mmbuat Ujian DNA..ternyata sama..
mncari ibu ke mana...tapi ibu sudah ilang..then tr0s mencari..sampai ke penghujung..

Sedih gak..dpt iktibar skit..utk pengetahuan,sy da buat4 buku iaitu,sarah dan farah 1,sarah dan farah 2,cinta holografik,barbiekuuu...

oke kan??

Anonymous said...

syah said.....ttg sorang dak melayu yang bru blik dri america n then dye try nk fhm bse melayu tp nobody support dye cme mei ling,ganesh n nabila jer yg support dye ganesh n mei ling slalu gak ajr dye b.mandarin n india....tp mama dye x skg dye dlm mendalami b.melayu...coz mummy dye org putih..daddy dye org melayu slalu sruh dye bljr b.melayu tp daddy dye da meninggal..last2 dye leh ckp b.melayu waalau poown x brape fasih n waktu dye nk bleq america mei ling,ganesh,nabila bg kmus melayu,mandarin n india.....dye tekad lpas abis blajar kt america dye nk bleq malaysia n cbe mengenali budaya malaysia...

acha said...

saya mmg mnat mnulis... stakat nie sya dah buat 12 cerita...

apa kata buat cerita mengenai: seorang wanita kristian (hanya pada kd pengenalan) dia mrupakan seorang free thinker dan x percyakn mana2 ag, satu hari seorang pemuda tampan yg mrupakn seorang org warak tlah brjaye mencuri hati wanita itu.. mereka berkenalan dgn adegan yg begitu dramatik... sjak hari itu wanita itu cuba mendalami agama Islam tetapi tidak sempat kerana dia dah mati akibat kemalangan.. pemuda itu akhirnya menemui kembar wanita itu dan menceritakan segala perubahan drastik akaknya... kembar wanita itu tertarik dengan keunikan Islam dan mula mendalami agama itu sebaik mungkin... dia memeluk Islam sekaligus meninggalkan amalan free thinker.

rasa2 akk kn okey x cerita macam ni??

kalau ada apa2 akk bole email kt add nie : aca_syidah@yahoo.com

Anonymous said...

kak ain klu cite tu psl cinta monyet bleh x?(11 tahun=tajuk cite"puteri atau suri?"

Anonymous said...

apa kata warga pts one melawat SSB.kat SSB banyak cerita yg menarik..
antaranya,Tak Kenal Maka Tak Cinta 1,2&3,Soulmate,Enemy or Lovers??Choose One,The Kittycat Dolls Rocks The City,Miss Perfect,Ismi Hani Kalisya,(5D)Dari Dalam Diari Diri Diana,Skolah Artis,(The ABS Series)Hadiah Untuk Aku,dan banyak lagi

Anonymous said...

Kalau pasal 1 geng ni yang melaluai zaman remaja yang mencabar boleh tak???

TK Shi said...

assalamualaikum, PTS One. saya mempunyai minat yang mendalam dalam bidang menulis. saya akan menulis apa-apa cerita apabila saya kebosanan atau memiliki masa seggang. saya menulisnnya hanya setakat suka-suka. namun, cita-cita terdekat saya ialah cerita hasil karya saya sampai atau dapat dihantar ke mana-mana syarikat agar saya dapat berpuas hati dengan karya saya atau dapat memperbaiki lagi tahap sastera saya. jadi, saya teringin untuk menghantar karya saya kepada PTS One yang merupakan sejenis novel yang tak berapa panjang dan tak berapa pendek. moga pihak PTS dapat memberi jawapan kepada saya.

Wanie Zaidi said...

kak ain!!!kalau pasal kluarge+kawan+cinta tiga segi???

Wanie Zaidi said...

camne nak start tulis??saye tao wat cerpen jer..novel2 nie blom khatam lagi..tolong ajar,kak ain..saya tringin sangat nk jadi pnulis cam kak ain..

Nurul Nae' said...

acemykowm. sy da syap pown bwad 2 bwah nvel.

satu mngisahkn tntang remaja yg brue shajea idop di asrama( bru blaja bdikary).

satu lgy crite tntang seorang bdak yg sring dihina dn akher'y dyea b'jye mncpai cite2 nye.

ok ke?

Anonymous said...

assalammualaikum team pts.hmm sebenarnya saya dah ada satu cerita cuma saya tak tahu nak bagi kat siapa .Misal kata dapat diterima adakah cerita saya dapat dipublish.thanks harap jawab soalan saya

Anonymous said...

assalammualaikum team pts.hmm sebenarnya saya dah ada satu cerita cuma saya tak tahu nak bagi kat siapa .Misal kata dapat diterima adakah cerita saya dapat dipublish.thanks harap jawab soalan saya

Anonymous said...

tajuk:anak anak vip

buku ini mncritakn kisah hdup jazmyn dn kwn kwn nyer.atau name kumpulan mreka the great girls.mereka popular tp tdk sombng dn gdik.mereka juga ade bkat tertentu.jazmyn dayana tan sri azzam dinobatkn sbgai puteri muzik.sofea yana dato' saidi juara tari.yasmyn hanny dato' hisham dinobatkn sbagai ratu cantik.qeira anak seni.

fasha kairina dato' karami,shasharina dato' azhar dan nor linda dato' khaidir jg the great girls.

sayer blum tlis lg kat blospot sayer,tp anda bleh tngk.mummy kate nk antar kat pts.insya allah.

layari
www.atieqazzam.blogspot.com

Nasiha said...

erm..
nk tnye..
sye da bt pon jln crite dye..
emel/fb:narinanajib@gmail.com

Anonymous said...

mcm mana nak send story?
mcm mana kalau story about silent girl...

sweetqeela said...

TEAM PTS!!! SATA FATIN AQILAH!!!! SAYA SELALU MEREKA CERITA... TETAPI SEMUANYA TIDAK MENENTU!!! SAYA NAK TANYA KALAU NOVEL MACAM NI BOLEH TAK
SINOPSIS: "AKU NAK PERGI ASARAMA PENUH" KATA PUTERI IMAN YANG MEMPUNYAI KEMBAR YANG TIDAK MAHU KE ASRAM PENUH... ATAS DASAR MANJA!!!! adakah kembar ini akan terpisah???

PANJANG LAGI SINOPSIS NYA TAPI RAHSIA!!!!! KALAU TEAM PTS NAK TOLONG TAMBAHKAN IDEA!! EMELKAN KEPADA:qeela.qilla@gmail.com

sweetqeela
12 tahun 2010

sweetqeela said...

TEAM PTS!!! SATA FATIN AQILAH!!!! SAYA SELALU MEREKA CERITA... TETAPI SEMUANYA TIDAK MENENTU!!! SAYA NAK TANYA KALAU NOVEL MACAM NI BOLEH TAK
SINOPSIS: "AKU NAK PERGI ASARAMA PENUH" KATA PUTERI IMAN YANG MEMPUNYAI KEMBAR YANG TIDAK MAHU KE ASRAM PENUH... ATAS DASAR MANJA!!!! adakah kembar ini akan terpisah???

PANJANG LAGI SINOPSIS NYA TAPI RAHSIA!!!!! KALAU TEAM PTS NAK TOLONG TAMBAHKAN IDEA!! EMELKAN KEPADA:qeela.qilla@gmail.com

sweetqeela
12 tahun 2010

Anonymous said...

Pts, saya nak tulis satu cerita.
Sinopsisnya ialah seorang budak perempuan yg selalu berangan-angan seperti mat jenin. Dia dapat gelaran ratu bidadari mimpi daripadakawan-kawannya. Dia amat cantik dan mempunyai rakan baik yg bernama Sally. Sally amat cemburu dgn kecantikan budak perempuan itu yang bernama Ira yang nama penuhnya Nur Ibtisam Shahira.Dia bersabar dan terus bersabar. Namun makin banyak cubaan yang dia hadapi. Dia tidak mengaku kalah. Kata kata motivasi ibunya selalu menjadi dorongan utama bagi ira. Malang tidak berbau, ada satu kumpulan baru yg telah berpindah ke sekolah Ira. Nama kumpulan itu ialah Wardrobe. Nama ahli kumpulannya ialah Shima,ketua kumpulan) isha(penolong ketua kumpulan), Erin, eqin, Amalin, Ain, Kinah dan Jihan. Mereka amat benci kepada Ira. Bacalah sambungannya nanti dalam Impian Shahira. Nantikan..

Anonymous said...

saya berumur 12 tahun .
boleh ke saya menulis ?
PTS ONE akan terima cerita yang saya karang tak ?
nanti saya hantarkan sinopsis dia .
=D

Anonymous said...

macam mana kalau tentang remaja ini jatuh hati kpd seseorang tetapi apabila melihat perangainye di rumah hatinya hancur!!!bercinta pula dia dgn seseorang yang tidak blh kite percaya siapa.

Eieyla said...

Salam..Utk pengetahuan PTS ONE..Sy dah karang cerita...Tjuk cite ni ialah 2 Love 2 Friends..Cite ni sy pun tak tahu menahu..Sy hya mengarang je..Sy ske dlm bidang menulis novel ni..Klau nk jwb pertyaan sy ni silalh ke blog sy..www.missdieyhah.blogspot.com
Sy hrp sgt dpt menjdi ahli PTS ONE..Thanks..Wassalam..

Miss Dieyhah
13 Tahun

Gadiz Choco said...

assalamualaikum,kak ain..sye dan kwn sye ingt nk buat novel..kitorang dah karang dah novel..nk jadi cm kak ain cm ner ek..??...boleh x nk jadi cm kak ain..??

Anonymous said...

kebetulan saya singgah di blog ain maisarah.jadi terbaca artikel mengenai SYOK ni,sangat menarik perhatian saya.saya ingin bertanya adakah pihak SYOK ingin melihat /tulisan novel yg telah siap.Saya berminat dengan SYOK,jadi adakah saya perlu menghantar karya yang telah siap baru pihak SYOK.. akn terima? saya belum menulis apa-apa lagi bahan.jadi saya harap pihak SYOK dapat menghubungi atau memberi butiran lanjut di email saya bielared_tulip89@yahoo.com terima kasih SYOK dengan idea yang menarik ini.

bella ahmad said...

menarik.. membuatkan saya tertarik untuk menjadi seorang penulis..

bella ahmad said...

menarik... membuatkan saya tertarik untuk menjadi penulis... bagus idea ini..

bella ahmad said...

kebetulan saya singgah di blog ain maisarah.jadi terbaca artikel mengenai SYOK ni,sangat menarik perhatian saya.saya ingin bertanya adakah pihak SYOK ingin melihat /tulisan novel yg telah siap.Saya berminat dengan SYOK,jadi adakah saya perlu menghantar karya yang telah siap baru pihak SYOK.. akn terima? saya belum menulis apa-apa lagi bahan.jadi saya harap pihak SYOK dapat menghubungi atau memberi butiran lanjut di email saya bielared_tulip89@yahoo.com terima kasih SYOK dengan idea yang menarik ini

muslimah sejati said...

saye ade cerite tapi cerita ni berkisar pasal agama......... bolehkah? saya bardapat idea!

Anonymous said...

Salam.Team PTS,sekarang ini saya sedang menulis sebuah novel fantasi dan saya nak tanya team pts terima x cerita ala2 fantasi.

Cth Watak:Asya Taylor

fara izzah syazwana said...

saya pun ada buat satu novel yg mana seorang perempuan yg terlalu obses dengan kosmetik . boleh ke ? kalau nak tau lebih lanjut , ini email saya fara.izzah@yahoo.com

tajuknya :cinta kosmetik

@NIR@S said...

Bole tak uat citer ttg seorg pelajar perempuan yang asyik kena buli dikenali di serata dunia melalui blognya yang menceritakan ttg kehidupan seharianya.....

Teanena said...

Assalamualaikum....Cik PTS,dalam cerita Sophie Kinsella ada cerita undomestic goddess kan?Hmmm..Saya ada buat cerita tentang vampire..Ianya berkisarkan persahabatan,skill,percintaan,cabaran,pengembaraan dan lain-lain kot...Boleh ke terima?Saya tak tahu..Tapi..Kalau boleh..Mesej saya di E-mail saya ehh?

nurfiznura@gmail.com

Terima kasih daun keladi..Pertimbanganmu sentiasa di hati..

Widad Mustafa said...

saya sangat suka menulis.tapi selalu je stucked kt tgh jalan.citer x sempat abes.hurm,tapi memang teringin sangat nk tulis pasal citer remaja dalam bidang perundangan..

nurfarahida93@gmail.com
tq

Anonymous said...

Asalammualaikum team pts one...saya ada menghasilkan sebuah buku .buka itu cerita tentang kehidupan saya dan rakan .ia bertajuk "ameera dan rakan rakan ketika ramadhan".harap dpt dijawab .sekian terima kasih.!

nur athirah roshaizi said...

askum..sye da lame minat untuk menulis tp sye x tau nk buat cmne...saye nk buat cerita kisah2 cinta kelas 6ARIF iaitu kelas saye pd tahun ini...pade siapa harus sye hantar sinopsis dan ceritanye??tolong bantu sye...

Anonymous said...

assalamualikum team PTS.
saya hendak menulis tentangsesuatu yang istimewa bagi saya.sinopsis:
elyana dan erina,dua orang sahabat.bersama ingin membantu seorang kawan baru,sarah.disebabkan telalu bnyk konflik dan masalah,mereka hampir gagal dan putus asa merubah sarah.apakah mereka dapat merubah sarah?

AishahTasha said...

slm...
nk tnye ni...
klau da siap novel ni, nk anta kat spe??? PTS ONE ke???

Anonymous said...

Assalammualaikum? Saya amat berminat utk menulis buku mengenai Matematik Tambahan....ada ruang ke dalam terbitan PTS?

Anonymous said...

ini sinopsisnya...
mngisahkan tntang empat skawan yang brlainan karaktr dan minat.mrka adalah sasha,ernie,rockny dan sporty.mrka mnuntut di sbuah kolj antara bangsa.plbagai kisah lucu,sdih,romantik dan lain-lain ktika brada di kolj trsbut.

Anonymous said...

wow bila boleh hantar
nak hantar kat sape.saya sangat berminat nak jadi novelis.dari saya nur fatin hidayati .12 tahun .menetap di seremban

emelia shahila said...

hello.Saya Emilia Shahila Ramli.Saya berumur 10 tahun.Walaupun masih muda,saya gemar menulis novel.Adakah umur saya yang terlalu muda ini akan menghalang saya daripada menjadi novelis terkenal?

Tolong berikan jawapan kepada saya.

Anonymous said...

sya brumur 13 thun,mnat tuk mnulis novel dari umur 10 tahun lagi.tpi sya tdak thu mcm mna nk mula.dharap kak ain dpat mmbntu sya.

Anonymous said...

sya brumur 13 thun,mnat tuk mnulis novel dari umur 10 tahun lagi.tpi sya tdak thu mcm mna nk mula.dharap kak ain dpat mmbntu sya.

Anonymous said...

nama saya nurul ain fazwin dan berumur 11 tahun.saya ada buat satu novel yang bertajuk jejaka kolej.ini sinopsisnya:
Mengisahkan tentang Fariz,jejaka idaman para gadis di kolejnya.Dia adalah pelajar baru di kolejnya.Dia adalah salah seorang daripada ahli kelab 'Jejaka Kolej'.Suatu hari,seorang gadis yang baru di situ telah membuatkan mereka jatuh cinta kepadanya.Siapakah yang akan menjadi jejaka hatinya?

syaf EYQA said...

Salam...
Saya SYAFIQA... Umur 13 tahun... Sejak Dari saya darjah 3 lagi, saya memang suka membaca... Terutamanya buku-buku PTS...

Saya hendak Tanya satu soalan kepada kak ain...
"kak ain, macam mana hendak memulakan sesuatu cerita??? Saya berharap sangat kak ain dapat memberikan tunjuk ajar sedikit... Kak ain boleh email saya."
Email: isyafiqa96@yahoo.com

Unknown said...

kak Ain saya baru tulis sinopsis cerita nie.tajuknye Gadis K-Pop.

Synopsis
Eeya seorang pelajar tingkatan tiga yang amat meminati K-pop.Harinya tidak sah jika tidak bercakap tentang artis-artis Korea.
Dari drama ke lagu-lagu Korea terkini.Tanya sahaja apa pun pasti dapat dijawab olehnya.Namun begitu Eeya mempunyai masalah dalam pembelajaran dan juga masalah lain yang terpaksa dihadapi olehnya di sekolah.Eeya sering dimarahi oleh ibunya kerana tidak mengendahkan soal pelajaran selain daripada duduk di dalam biliknya dan mendengar lagu-lagu Korea.Dapatkah Eeya mendapat keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan PMR yang bakal dihadapinya.Kalau nak tahu cerita selanjutnya bacalah Gadis K-POP.

saya baru je cuba-cuba nak tulis cerita nie sebab saya nak buku nie jadi buku bestseller macam buku-buku kak Ain.saya berharap sangat akak Ain ataupun PTS berminat dengan cerita nie.


kalau akak berminat nak tahu cerita nie akak boleh hantar email dekat email nie
hyejinnie@rocketmail.com..

faRINI said...

kalau cerita pasal adventure bleh tak

ain fazwin said...

saya adalah tulis cerita.tajuknya ialah miss muslimah high school.
nanti saya tulis sinopsisnya.hehe...

Anonymous said...

Kalau nak hantar cerita kat pts ni. Kene guna bahasa melayu tinggi ke? Atau macam mana azzuraamohamad@gmail.com

Aysha Galaxy Kpopper said...

Assallammualaikum, saya mrupkn peljr yg brusia 16 tahun. Sya ada mnulis sebuah novel dan sememangnya ia mrupkn hobi sya. Cita- cita saya sejk kecil hingga kini ialah untuk mnjadi seorng novelis. Mohon bantu sy mngejar cita- cita saya.

Tajuk: Kasih Abg Hingga Syurga.

Sinopsis: Sahara tlh brpish dgn abgnya sejk dia kecil. Ibu bapa mereka sudh brcerai dan itu punca prpisahan mreka.Kini, Sahara yang dulunya menetap di Incheon,Korea Selatan tlh brpindh semula ke Malaysia dgn hasrat utk mncari abg knsungnya,Putera Haryies Daniel. Malangnya, dia hnya mmpunya sekeping gmbr abgnya ketika kecil.Tetpi disbbabkn abgnya mmpunyai tanda lahir di tangn jadi itu mmbantu pencariannya. Dia juga mnghadapi plbgai msalah utk mncari abgnya sprti dia mndpt tentangan hebat drpd Ibunya yg smemangnya tidk mnyukai abgnya. Sahara sndiri tdk tahu sbabnya. Kerana keluarga ini menyimpan 1001 rahsia yg mungkin bangkal trungkap. Mampukah dia mncri abgnya?


Saya hrp pihk PTS ONE dpt mmbntu sye mngejar cita2 saya. Assallammualaikum. ^^

Anonymous said...

assalaimualaikum,sya dyg.saya nak tanya macam mana nak buat suatu novel tentang kehidupan yang real?please tlg saya.

Záty Rose said...

Assalamualaikum Kak Ain! Saya sudah tamat membuat novel tapi belum diterbitkan lagi! Ini senarai novel rekaan saya .

1.Aku dan Angin
2.Aku dan senyuman
3.Hero kini beraksi
4.Hero vs zombie
5.Hero vs bibik-bibikku gangster
6.Ruang rindu
7.Aku penglipur lara
8.Dunia khayalan

Sayasudah mengumpul banyak novel nukilan Kak Ain dan menjadikan Kak Ain sebagai idola . Saya mula mengumpul novel kak Ain sejak dari tahun tiga . Novel pertama yang saya baca adalah nove yang berjudul CINDERELLA VS RAPUNZELLAH! Itu sahaja . Jangan lupa lawati blog pink novelistar milik saya mengikut alamat izzatisarafinahanis.blogspot.my! Itu sahaja! Assalamualaikum .

Záty Rose said...

Umur saya 13 tahun! Kak Ain sangat comel dan merupakan penulis kegemaran saya!

Záty Rose said...

Kak Ain , sejak dari tahun dua saya pandai menulis dan selalu menjadi pelajar terpandai bahasa melayu dan inggeris ketika tahun enam . Bukan itu sahaja , saya pernah menjadi tokoh nilam kerana terlalu suka membaca . Mama dan abah pun pening kerana di rumah , terlalu banyak novel pink Kak Ain! Sebab itu saya mula karang novel sejak tahun tiga lagi! TERIMA KASIH YA KAK AIN KERANA NOVEL KAK AINLAH YANG MEMBERIKAN SAYA SEMANGAT UNTUK MENJADI SEORANG NOVELISTAR YANG BERJAYA SEPERTI KAK AIN! SAYA BERHARAP DAN BERDOA SELALU KEPADA ALLAH SWT AGAR MENJADI SEORANG PENULIS DAN PEGUAM! SAYA TERINGIN NAK BUAT NOVEL INGGERIS TAPI MALU! APAKAH PENDAPAT KAK AIN??? Assalamualaikum

BALAS YE!

Záty Rose said...

Jangan lupa sekali lagi Kak Ain , lawati blog saya mengikut alamat izzatisarafinahanis.blogspot.my dan baca karya-karya iaitu novel pendek di situ . Berikanlah komen yang positif dan kata-kata pendorong . Just that bye Kak Ain . GOODNIGHT!