BACA BUKU DALAM TELEFON

Labels:


Kawan-kawan tahu tentang Mbook?

Ha, ini yang hendak kami ceritakan ini.

Dulu, kalau sebut telefon bimbit, kemudahannya terbatas sebagai alat komunikasi. Senang cerita, alat untuk Alif bercakap dengan Bahar. Tapi perkembangan teknologi yang semakin pesat menjadikan telefon bimbit menjalani evolusi yang tidak pernah kita fikirkan 10 tahun yang lalu. Kini dengan telefon bimbit kita boleh merakam gambar, video, surf internet, bermain games...

dan baca buku!!!

Bayangkan kawan-kawan hendak ke KLCC, sedang menunggu LRT yang lembab. Apa yang boleh kawan-kawan buat? Baca buku di telefon bimbitlah! Tak payah lagi nak bawa 10 judul buku dalam beg. Semuanya boleh disimpan di dalam telefon bimbit.

Semudah makan cendol!

Aplikasi muat-turun novel ke telefon bimbit ini dinamakan MBOOK hasil kerjasama PTS ONE dan METAMOBILE SDN BHD. Setakat ini sudah lebih 100 judul boleh dimuat turun ke dalam telefon bimbit kawan-kawan.

Lebih dari itu, cuma RM5 untuk memuat turun. Murah dan pantas bukan?

PTS ONE percaya, suatu hari nanti kita boleh membudayakan minat membaca mbook di kalangan remaja Malaysia seperti mana yang berlaku di Jepun, di mana 5 buah buku carta best seller berasal dari buku yang dibaca melalui telefon bimbit. Satu statistik yang mengkagumkan jika dilihat aplikasi mbook di Jepun baru diperkenalkan pada tahun 2004.

Ayuh kawan-kawan, mari baca buku.

Link:
Metamobile
Maxis

 

1 komen:

Ahmad Syafiq said...

caj gprs berapa RM?
adakah RM5.