TEH O SUAM ROTI BAKAR #3: HANTU SILAP MATA

Labels:


Apabila editor menjadi pembaca...

Tiba-tiba saya sedang ada mood untuk menaip dan menaip. Rasa seronok pula hendak berkongsi kesukaan saya. Err... kawan-kawan baca ataupun tak sebenarnya entri fasal ulasan buku ini? Hmm... tak apalah, saya anggap kawan-kawan baca.

Ini ada satu lagi buku yang saya suka...

HANTU SILAP MATA

Menarik sangatkah buku ini?
Hmm... nak kata menarik sangat, tak juga. Tetapi ada sesuatu yang saya suka.. sesuatu yang menarik...

Ada apa dengan buku ini?
Saya suka buku ini sebab beberapa perkara. Meluncur ais. Saya selalu berangan-angan menjadi peluncur air yang handal tetapi setakat ini (dan mungkin selama-lamanya), ia hanya impian semata-mata. Huh... meluncur ais pun pernah sekali saja. Jatuh banyak kali pula. Hmmm.... Kawan-kawan pandai meluncur? Sebab kedua, olahannya. Ringkas tetapi ada lucunya. Ada sesetengah ayat di dalam buku ini buat saya tersenyum... hmm... macam biasa kudengar ayat itu.... Ketiga, kadangkala saya perlukan buku yang berbeza dengan yang ada. Ada buku teknik silap mata. Ada banyak novel untuk dibaca. Tapi, buku ini menampilkan kedua-duanya. Silap mata dan sebuah cerita. Ada sedih dan gembira. Jadi, kesimpulannya, saya suka sebab ia berbeza sedikit daripada kebiasaan.

Siapa yang patut baca?

Kawan-kawan yang mengaku peminat Alif Firdaus Azis.
Sebagai peminat kenalah ambil tahu dan menyokong karya Alif, kan.... :p

Kawan-kawan yang suka silap mata.
Manalah tahu, dapat aura Hantu Silap Mata.

Semua yang suka buku.
Kesimpulannya, semua orang patut baca buku ini. Hehehe....

Bila agaknya Alif Firdaus Azis hendak menulis fasal jiran dia yang baik hati? Saya menunggu jawapan Alif. :)

Mazlia Murat
PTS ONE